Sprzedaż na Instagramie bez sklepu internetowego?

Sprzedaż na Instagramie może być opłacalna

Jak rozpocząć sprzedaż na Instagramie? Przez ostatnie lata zaobserwować można znaczny wzrost zakupów online i to nie tylko poprzez sklepy internetowe czy serwisy e-commerce typu Allegro, AliExpress czy eBay.
Od niedawna korzystać można już z nowej platformy umożliwiającej sprzedaż w sieci. Mowa tu o nowej funkcji „Zakupy na Instagramie”.
Funkcja ta umożliwia konsumentom dokonywanie zakupów przy pomocy jedynie trzech kliknięć. Ten proces zakupowy jest na tyle prosty, że co miesiąc odbywa się blisko 130 milionów transakcji na Instagramie! Aż 70% wielbicieli zakupów zagląda na Instagram w poszukiwaniu potrzebnych im produktów.

Sprzedaż na Instagramie – jak sprzedawać swoje produkty?


Na wstępie warto nadmienić, że Instagram od 2012 roku jest własnością Facebooka. Jest to jednoznaczne z tym, że należy posiadać stronę biznesową na Facebooku oraz konto Business Instagram, aby móc sprzedawać swoje produkty na Instagramie.

Jak działa funkcja Zakupy na Instagramie?


Zakupy na Instagramie pozwalają firmom i markom e-commerce stworzyć swój sklep internetowy za pośrednictwem Instagrama.
Umożliwia to firmom oznaczanie swoich produktów w konkretnych postach, aby użytkownicy mogli bez problemu odkryć, co oferuje firma i w ostateczności w szybki sposób zakupić produkt.
Po kliknięciu w oznaczony na zdjęciu produkt z określonego posta, pojawia się oddzielne okienko zawierające szczegółowe informacje o danej ofercie.
Użytkownik może potem dodać ten produkt do koszyka, złożyć zamówienie, a później dalej przeglądać Instagram.
Podczas Zakupów na Instagramie można skorzystać również z opcji szukania produktu poprzez obraz. Jest to jeden z najnowszych trendów w marketingu cyfrowym.

Sprzedaż na Instagramie – które firmy mogą sprzedawać?


Aby firma mogła korzystać z funkcji Zakupy na Instagramie musi być zlokalizowana na obsługiwanych rynkach, sprzedawać towary fizyczne, działać zgodnie z wymaganymi zasadami handlowymi. Warunkiem jest także posiadanie konta na Instagramie skonfigurowanego jako konto firmowe. Jak już wspomnieliśmy konto na Instagramie powinno być połączone ze stroną na Facebooku.

Sprzedaż na Instagramie – jakich produktów nie można sprzedawać?


Przy korzystaniu z zakupów na Instagramie, należy przestrzegać zasad handlowych ustalonych przez Facebooka i Instagram. Zabroniona jest sprzedaż m.in.: wyrobów tytoniowych, broni, amunicji lub materiałów wybuchowych, zwierząt, alkoholu lub produktów medycznych czy zdrowotnych.

Jak skonfigurować funkcję Zakupy na Instagramie?


Jak rozpocząć sprzedaż na Instagramie? Najważniejsze to założyć konto na Instagramie i to w wersji Business oraz połączyć swój profil na Instagramie z Facebookiem. Następnie trzeba zarejestrować się w aplikacji Zakupy na Instagramie. Po dalszym wypełnieniu niezbędnych informacji należy przesłać swoje konto do weryfikacji. Odpowiedź dotycząca zatwierdzenia lub odrzucenia może zająć średnio kilka dni. Po zakończeniu konfiguracji konta można wreszcie oznaczać produkty w swoich postach i relacjach.

Sprawdzanie statystyk postów i artykułów


Karta Statystyki jest miejscem, w którym można zobaczyć informacje o statystykach swoich postów i artykułów. Te informacje pozwalają na dostosowanie strategii produktu na podstawie tego, z czym ludzie wchodzą w interakcje, klikają i co sprzedają.

Jakie korzyści daje korzystanie z funkcji Zakupy na Instagramie?

Codziennie aż 500 milionów osób korzysta z Instagrama. Stwarza to niesamowite możliwości dotarcia ze swoim produktem do ogromnej rzeszy potencjalnych klientów.
Dlatego na każdym etapie ścieżki zakupu bardzo prawdopodobne jest to, że klienci zapamiętają właśnie Twoją ofertę wybierając ją zamiast propozycji konkurencji.

Polecane dla Ciebie

Nadchodzące zmiany w przepisach dla branży logistycznej od stycznia 2025 roku

Rok 2025 przyniesie branży transportowej i logistycznej istotne zmiany prawne na poziomie zarówno krajowym, jak i europejskim. Te zmiany będą wymagały od przedsiębiorców dostosowania się do nowych regulacji, co może mieć wpływ na koszty operacyjne, organizację pracy oraz raportowanie. Oto najważniejsze z nich. Dyrektywa CSRD: raportowanie zrównoważonego rozwoju Od stycznia 2025 roku duże firmy, w […]

Czytaj dalej

Transport a klient – jak poprawić jakość obsługi i satysfakcję klientów?

Transport towarów to podstawa w łańcuchu dostaw prawie wszystkich firm, obracających fizycznymi produktami. Jednak to nie tylko szybki i bezpieczny przewóz towarów, ale przede wszystkim obsługa klienta decyduje o sukcesie w branży. W artykule przedstawiamy sprawdzone metody, które pomogą poprawić jakość obsługi oraz zadowolenie klientów. Dowiedz się, jak skuteczna komunikacja, szkolenia pracowników, nowe technologie oraz […]

Czytaj dalej

Optymalizacja kosztów w transporcie – sprawdzone metody

Rosnące koszty paliwa, utrzymania floty oraz wynagrodzeń stanowią coraz większe wyzwanie dla firm transportowych. Dlatego też optymalizacja kosztów staje się najwyższym priorytetem. W artykule przedstawimy sprawdzone metody, które mogą pomóc w efektywnym zarządzaniu budżetem i zwiększeniu rentowności działalności. Optymalizacja tras Jednym z najbardziej oczywistych sposobów na obniżenie kosztów w transporcie jest optymalizowanie tras przejazdów. Tradycyjne podejście […]

Czytaj dalej