Wymówki, które słyszą przedsiębiorcy, gdy kontrahent unika płatności.

Niestety naprawdę wielu przedsiębiorców często miewa problemy z odzyskaniem należności od swojego klienta. Dłużnicy notorycznie spóźniający się z płatnościami potrafią wymyśleć szereg wymówek czy argumentów na swoje usprawiedliwienie. Co robić w takiej sytuacji? Oto kilka najczęściej słyszanych wymówek od dłużników.

Czekam na przelew od mojego dłużnika, który też mi jeszcze nie zapłacił.
Niewątpliwie bywają sytuację, gdy nasi dłużnicy sami często czekają na płatności od swoich klientów, co może spowodować spiralę długów. Problemem jest to, że nie zawsze ta wymówka jest prawdziwa, a nawet jeśli tak – nie zmienia ona absolutnie nic. Każda osoba prowadząca firmę musi brać na siebie odpowiedzialność za swoje faktury, troszczyć się o płynność finansową i posiadać choćby częściowe rezerwy na momenty możliwego zatoru w płatnościach. Jeżeli ten argument od naszego kontrahenta – dłużnika pojawia się często, warto poważnie rozważyć podjęcie stałej współpracy z firmą windykacyjną, która zatroszczy się profesjonalnie o nasze interesy.

Już robię przelew!
Prawda jest taka, że niestety wielu dłużników nawet nie ma w planach wykonania zaległego przelewu. Jednak nie przeszkadza im to w zapewnieniu, że właśnie to robią. W takiej sytuacji trzeba cały czas zaznaczać, że terminy ustala się nie bez powodu, ale po to, by ich dotrzymywać w każdym rodzaju współpracy. Samowolka w tej kwestii niestety może mieć poważne konsekwencje w biznesie. Klienci wiecznie odwlekający płatności to niestety trudny przypadek, który często wymaga profesjonalnych negocjatorów.

Przecież wiele osób zalega z płatnościami.
Realizacja terminowych płatności przysparza wielu Polakom naprawdę dużych problemów. Lekceważące podejście do tej kwestii zauważyć można u naprawdę wielu przedsiębiorców. Dlatego niektórzy usprawiedliwiają swoje zaniedbania faktem, że nie tylko oni tak robią. Trzeba również wtedy wziąć sprawy w swoje ręce oraz poinformować dłużnika o możliwości skierowania sprawy na oficjalną drogę, jeżeli płatności nie zostaną uregulowane. Co ważne, skorzystanie z pomocy firmy windykacyjnej nie jest niczym złym i nie powinno być ukazywane naszemu dłużnikowi w negatywnym świetle. Czasem warto przekazać swoje problemy w ręce profesjonalistów, którzy spróbują odzyskać nasze pieniądze w sposób legalny.

Dziękuję za przypomnienie, zapomniałem!
Niektórzy dłużnicy swoje zaległości płatnicze tłumaczą zwykłym roztargnieniem, jednak często prawda okazuje się zupełnie inna. Gdy dzwonimy z przypomnieniem o zaległej fakturze, od razu włączają komputer, logują się i robią przelew. Tylko niestety, ten przelew wciąż do nas nie dociera. Dzwonimy więc ponownie i sytuacja się powtarza. Szanse na samodzielne rozwiązanie sprawy z naszym klientem także maleją wraz z każdą próbą kontaktu.

W czym jest problem? Przecież to niewielka kwota, za kilka dni zapłacę.
Niewątpliwie sami powinniśmy decydować o tym, czy dana kwota jest dla nas drobna, czy nie. Żaden z naszych kontrahentów nie powinien stawiać nas „pod ścianą”, starając się wpędzić ponadto w poczucie winy, że upominamy się o niewielkie pieniądze. Akceptowanie takiego zachowania może skutkować także niekończącymi się wymówkami przy każdym możliwym przelewie. Jeśli otrzymamy płatność za wystawioną fakturę, ten sam problem pojawia się znowu z kolejną fakturą – i tak na okrągło. Upominanie się o swoje należności jest frustrujące, ponadto zdarza się, że przedsiębiorcy nie mają dużej wiedzy na temat egzekwowania swoich należności czy prowadzenia negocjacji. W takiej sytuacji również warto oddać swoje sprawy w ręce profesjonalnych windykatorów.

Polecane dla Ciebie

Co robić w przypadku braku kontaktu z niepłacącym klientem?

Skuteczna komunikacja jest podstawą nie tylko wewnątrz firmy, ale także pomaga w kontaktach biznesowych z klientami. Jednak czasem okazuje się, że ta dobra komunikacja kończy się z chwilą upływu terminu płatności faktury. Przykra rzeczywistość, która wcale nie musi mieć miejsca. Gdy termin spłaty zadłużenia minął, a my nie mamy pieniędzy, kontaktujemy się z dłużnikiem i […]

Czytaj dalej

Jak walczyć z nadmiernymi kosztami oraz dłużnikami?

Własny biznes dla wielu jest sposobem na wolność osobistą oraz zdobycie finansów. Dzięki niemu mamy możliwość decydować o sobie, układać swój kalendarz dni pracy i urlopu, wybierać sobie współpracowników czy podejmować, bądź odrzucać związane z biznesem obowiązki. Jednak oprócz pozytywnych stron biznes ma swoje ryzyka i zagrożenia. Do nich należą nadmierne koszty i niesolidni dłużnicy. […]

Czytaj dalej

Jak rozliczyć zagraniczną podróż służbową przedsiębiorcy?

Niektórzy pracownicy w ramach swoich obowiązków służbowych muszą odbywać mniej lub bardziej regularne wyjazdy służbowe. Odnosi się to zarówno do sektora publicznego, jak i prywatnego. Każda taka podróż związana jest z koniecznością poniesienia opłat np. za zakwaterowanie, jedzenie i transport. W takiej sytuacji pracownik może skorzystać z przysługującego mu prawa do otrzymania stosownej rekompensaty z […]

Czytaj dalej