Jak sprzedawać na Instagramie bez sklepu internetowego?

Jak rozpocząć sprzedaż na Instagramie? Przez ostatnie lata zaobserwować można znaczny wzrost zakupów online i to nie tylko poprzez sklepy internetowe czy serwisy e-commerce typu Allegro, AliExpress czy eBay.
Od niedawna korzystać można już z nowej platformy umożliwiającej sprzedaż w sieci. Mowa tu o nowej funkcji „Zakupy na Instagramie”.
Funkcja ta umożliwia konsumentom dokonywanie zakupów przy pomocy jedynie trzech kliknięć. Ten proces zakupowy jest na tyle prosty, że co miesiąc odbywa się blisko 130 milionów transakcji na Instagramie! Aż 70% wielbicieli zakupów zagląda na Instagram w poszukiwaniu potrzebnych im produktów.

Jak sprzedawać na Instagramie swoje produkty?
Na wstępie warto nadmienić, że Instagram od 2012 roku jest własnością Facebooka. Jest to jednoznaczne z tym, że należy posiadać stronę biznesową na Facebooku oraz konto Business Instagram, aby móc sprzedawać swoje produkty na Instagramie.

Jak działa funkcja Zakupy na Instagramie?
Zakupy na Instagramie pozwalają firmom i markom e-commerce stworzyć swój sklep internetowy za pośrednictwem Instagrama.
Umożliwia to firmom oznaczanie swoich produktów w konkretnych postach, aby użytkownicy mogli bez problemu odkryć, co oferuje firma i w ostateczności w szybki sposób zakupić produkt.
Po kliknięciu w oznaczony na zdjęciu produkt z określonego posta, pojawia się oddzielne okienko zawierające szczegółowe informacje o danej ofercie.
Użytkownik może potem dodać ten produkt do koszyka, złożyć zamówienie, a później dalej przeglądać Instagram.
Podczas Zakupów na Instagramie można skorzystać również z opcji szukania produktu poprzez obraz. Jest to jeden z najnowszych trendów w marketingu cyfrowym.

Które firmy mogą sprzedawać na Instagramie?
Aby firma mogła korzystać z funkcji Zakupy na Instagramie musi być zlokalizowana na obsługiwanych rynkach, sprzedawać towary fizyczne, działać zgodnie z wymaganymi zasadami handlowymi. Warunkiem jest także posiadanie konta na Instagramie skonfigurowanego jako konto firmowe. Jak już wspomnieliśmy konto na Instagramie powinno być połączone ze stroną na Facebooku.

Jakich produktów nie można sprzedawać na Instagramie?
Przy korzystaniu z zakupów na Instagramie, należy przestrzegać zasad handlowych ustalonych przez Facebooka i Instagram. Zabroniona jest sprzedaż m.in.: wyrobów tytoniowych, broni, amunicji lub materiałów wybuchowych, zwierząt, alkoholu lub produktów medycznych czy zdrowotnych.

Jak skonfigurować funkcję Zakupy na Instagramie?
Jak rozpocząć sprzedaż na Instagramie? Najważniejsze to założyć konto na Instagramie i to w wersji Business oraz połączyć swój profil na Instagramie z Facebookiem. Następnie trzeba zarejestrować się w aplikacji Zakupy na Instagramie. Po dalszym wypełnieniu niezbędnych informacji należy przesłać swoje konto do weryfikacji. Odpowiedź dotycząca zatwierdzenia lub odrzucenia może zająć średnio kilka dni. Po zakończeniu konfiguracji konta można wreszcie oznaczać produkty w swoich postach i relacjach.

Sprawdzanie statystyk postów i artykułów
Karta Statystyki jest miejscem, w którym można zobaczyć informacje o statystykach swoich postów i artykułów. Te informacje pozwalają na dostosowanie strategii produktu na podstawie tego, z czym ludzie wchodzą w interakcje, klikają i co sprzedają.

Jakie korzyści daje korzystanie z funkcji Zakupy na Instagramie?

Codziennie aż 500 milionów osób korzysta z Instagrama. Stwarza to niesamowite możliwości dotarcia ze swoim produktem do ogromnej rzeszy potencjalnych klientów.
Dlatego na każdym etapie ścieżki zakupu bardzo prawdopodobne jest to, że klienci zapamiętają właśnie Twoją ofertę wybierając ją zamiast propozycji konkurencji.

Polecane dla Ciebie

Mikrofaktoring – faktoring dla małych firm

Mikrofaktoring w Finea

Mikrofaktoring to rozwiązanie, które zostało stworzone dla małych i mikro firm. Oczywiście każda firma faktoringowa posługuje się własną definicją małej firmy, jednak zazwyczaj mikrofaktoring dostępny jest dla przedsiębiorstw o miesięcznych przychodach od kilkunastu do 200 tysięcy złotych. Sprawdź, czym jest faktoring dla małych firm, na jakich zasadach działa oraz dlaczego warto z niego skorzystać. Faktoring […]

Czytaj dalej

Czy warto być VATowcem?

Osoby zakładające firmę często zastanawiają się, czy warto być VATowcem? A może bardziej opłaca się prowadzić działalność nie rozliczając podatku VAT? Niewątpliwie każdy przedsiębiorca musi płacić podatki. Poza wyborem sposobu rozliczania podatku dochodowego (np. ryczałt, podatek według skali podatkowej, czy liniowy) istnieje jeszcze możliwość wyboru, czy będzie się podatnikiem VAT (tzw. podatnik VAT czynnego), czy […]

Czytaj dalej

Jak otworzyć firmę w czasie spowolnienia?

Czy okres kryzysu jest dobrym czasem na rozpoczęcie biznesu? Który z nich jest najbardziej opłacalny? Co przyniesie dochód po kryzysie? To najczęściej zadawane pytania w ostatnim czasie. Pandemia koronawirusa znacząco wpłynęła na biznes. Zatrzymanie gospodarki wiosną, a teraz ograniczenia działalności wielu branż są dużym utrudnieniem dla przedsiębiorców. Zadają pytania, w jaki sposób prowadzić biznes w […]

Czytaj dalej