Kim jest i czym zajmuje się broker finansowy?

Broker finansowy to osoba, która kupuje i sprzedaje aktywa na giełdzie w imieniu klienta dążąc do jak największego zysku. Klientem w tym przypadku może być osoba fizyczna lub firma. W trakcie obrotu instrumentami finansowymi, broker staje się agentem swojego klienta i jest zobowiązany do zmaksymalizowania zysku.

Broker finansowy – gdzie można o nim usłyszeć?

Brokerzy dzięki swojej zaradności i bezpośredniości pozyskują klientów podczas świadczenia swoich usług na giełdach. Mając rozeznanie na rynkach światowych i najświeższą wiedzę na temat wszelkich niestabilności rynkowych połączoną z umiejętnością zachowania zimnej krwii tworzą markę, której inni inwestorzy mogą tylko pozazdrościć.

Co należy wiedzieć o brokerach?

Na początku należy mieć świadomość, że ze względu na swój charakter pracy rozróżniamy kilka rodzajów brokerów. Pierwszy i najprostszy dotyczy sytuacji w której broker traktuje swoją pracę jako wykonanie konkretnej usługi bez zaangażowania emocjonalnego. Drugi rodzaj dotyczy doradztwa inwestycyjnego,w którym broker nie tylko wykonuje swoją usługę, ale także dzieli się swoim doświadczeniem z klientem i doradza mu podejmować samodzielne decyzje. W trzecim przypadku broker za zgodą klienta nabywa prawa do jego kapitału i zarządza nim w jak najefektywniejszy sposób.

Na sam koniec należy wspomnieć o regulacjach prawnych związanych z zawodem brokera. Jako grupa zawodowa, brokerzy są zobligowani do uzyskania zezwolenia na prowadzenie swojej działalności zawodowej, które jest ściśle powiązana z kontrolą przez organ państwowy (inny dla każdego państwa). Jednak najważniejszym czynnikiem określającym zakres obowiązków każdego brokera jest zadowolenia jego klienta, który ściśle warunkuje zarobki każdego z inwestorów.

Polecane dla Ciebie

Nowe kierunki w e-commerce: podsumowanie raportu “E-commerce w Polsce 2024”

Najnowszy raport “E-commerce w Polsce 2024” przygotowany przez firmę Gemius we współpracy z Polskimi Badaniami Internetu oraz IAB Polska, rzuca światło na obecne trendy, zachowania oraz wyzwania polskich konsumentów w kontekście zakupów online. Choć rynek e-commerce w Polsce pozostaje stabilny, widoczne są zmiany, takie jak wzrost popularności zakupów zagranicznych, rozwój rynku produktów używanych (re-commerce) oraz […]

Czytaj dalej

Przygotowania do wzrostu zamówień w branży logistycznej przed świętami – co warto wiedzieć?

Dla firm z branży transportu, spedycji i logistyki (TSL) nadchodzące miesiące oznaczają wzmożoną aktywność. Zbliżające się Boże Narodzenie niesie za sobą dynamiczny wzrost zamówień, który wymaga odpowiedniego przygotowania. Warto już teraz zacząć działać, aby uniknąć problemów związanych z przeciążeniem logistycznym oraz niedoborem kadry pracowniczej. Jakie kroki warto podjąć? Rekrutacja i zatrudnienie sezonowe Wzrost zapotrzebowania na […]

Czytaj dalej

Nadchodzące zmiany w przepisach dla branży logistycznej od stycznia 2025 roku

Rok 2025 przyniesie branży transportowej i logistycznej istotne zmiany prawne na poziomie zarówno krajowym, jak i europejskim. Te zmiany będą wymagały od przedsiębiorców dostosowania się do nowych regulacji, co może mieć wpływ na koszty operacyjne, organizację pracy oraz raportowanie. Oto najważniejsze z nich. Dyrektywa CSRD: raportowanie zrównoważonego rozwoju Od stycznia 2025 roku duże firmy, w […]

Czytaj dalej