Content marketing – 10 narzędzi, które ułatwią Ci życie

Content marketing wykorzystywany przez firmy jest niezbędną częścią każdej strategii biznesowej obejmującej promocję firmy oraz budowanie relacji z klientami. W tym szerokim zagadnieniu zawierają się m.in. informacje do mediów, treści na stronę internetową i kanały społecznościowe, blogi, ulotki, broszury a nawet opakowania produktów. Dzięki coraz większemu rozwojowi technologii powstają ciekawe narzędzia, które warto mieć w działalności “content marketing”. Poniżej 10 narzędzi, które wspierają zarówno proces tworzenia treści, jak i jego analizę.

Narzędzia do organizacji i tworzenia

Feedly – aplikacja umożliwiająca szybkie przeglądanie nowych wpisów na ulubionych witrynach. Wystarczy jedynie wprowadzić dany portal i jego kanał RSS do bazy ulubionych serwisów. Narzędzie to gromadzi w jednym miejscu mnóstwo ciekawych artykułów, które stanowią bogate źródło inspiracji. Ułatwi to dokładny research interesujących z punktu widzenia odbiorcy treści oraz przyspieszy cały proces śledzenia nowinek.

Google Trends – narzędzie umożliwiające odnajdywanie najpopularniejszych informacji w sieci. Pomaga przy określaniu tematu materiału udostępniając treści związane z ilością, pochodzeniem, zależnościami od regionu i czasu zapytań adresowanych przez użytkowników wyszukiwarki Google. Niewątpliwą zaletą tego narzędzia jest możliwość wykresowego porównywania częstotliwości zapytań, a także sortowanie informacji uwzględniając kategorię lub lokalizację.

Buzzsumo – przy tworzeniu treści do mediów społecznościowych warto wykorzystać narzędzie umożliwiające analizę najpopularniejszych i najnowszych komunikatów w social mediach z określonej tematyki. Pozwoli to na sprawniejsze wyszukiwanie zagadnień skupiających największą uwagę w sieci. Narzędzie wskazuje treści najlepiej sprawdzające się w danej dziedzinie i mające największy na nie wpływ. Ponadto program umożliwia m.in. porównanie dwóch udostępnień różniących się pod względem wartości albo zbadanie konkretnego źródła.

Asana – tworząc dany projekt przez kilka osób warto skorzystać z aplikacji ułatwiającej właściwą organizację pracy własnej i zespołu. Przy jej pomocy można szybko i łatwo podzielić zadania dotyczące projektu i przypisać do nich konkretne osoby odpowiedzialne. Pracę całego zespołu usprawnią funkcje aplikacji dające możliwość synchronizacji z kalendarzem Google, załączanie mediów lub też komentowanie konkretnych elementów.

Content marketing – weryfikacja i wnioskowanie

Google Analytics – to podstawowe narzędzie analityczne przydatne przy tworzeniu postów na fanpage, treści na bloga firmy czy w postaci opisów produktów. Badając ich efektywność oraz skuteczność platformy warto wiedzieć, kto odwiedza naszą stronę/profil, jaka płeć jest bardziej zainteresowana treściami przez nas prezentowanymi, skąd pochodzą odbiorcy, z jakiego urządzenia korzystali przeglądając wpis. Narzędzie to umożliwia także zdobycie informacji o ilości wyświetleń podstrony oraz ile czasu spędziła dana osoba na naszej stronie.

Brand24 – jest to narzędzie umożliwiające monitoring sieci i śledzenie wzmianek na temat marki, co jest podstawowym elementem każdej kampanii reklamowej. Wprowadzając określone słowa kluczowe skorzystać można z listy wszystkich źródeł na portalach, forach czy w mediach społecznościowych, w których pojawiły się informacje ze wskazaną przez nas wcześniej frazą.

Facebook Audience Insight – jest wewnętrznym narzędziem Facebooka do obszaru “content marketing” pozwalającym lepiej poznać swoją grupę odbiorców – w jakim są wieku, jakiej płci, czym się interesują. Na tej podstawie otrzymamy podpowiedzi śledzonych przez nich fanpage’ów czy profili influencerów. Prowadzenie statystyk grup odbiorców umożliwi lepsze dopasowanie do nich contentu, by był ciekawszy i lepiej przykuwał uwagę.

Content marketing – publikacja i promocja

Google Ads – jest narzędziem pomocnym przy właściwym promowaniu contentu. Ten system reklamowy sprowadza się do wyświetlania w wyszukiwarce sponsorowanych linków. Umożliwia stworzenie reklamy w oparciu o model PPC. Reklama taka jest niedroga, a przy tym bardzo efektywna, gdyż ważna staje się liczba kliknięć, a nie ilość wyświetleń użytkownikom.

Plista – to popularne narzędzie do content marketingu. Aplikacja skupiając się na reklamie natywnej, umożliwia przede wszystkim dystrybucję opracowanych treści, m.in. w sekcjach typu “Czytaj także” głównych portali. Jest zatem niezbędnym narzędziem do efektywnych działań content marketingowych.

WhitePress – to platforma wspierająca działania contentowe. Umożliwia ona pomoc w publikacji artykułów, tworzeniu treści czy współpracy z influencerami. Dzięki niej można założyć wirtualne biuro prasowe, a także uporządkować proces tworzenia publikacji i promocji treści. Zaletą tej platformy jest możliwość automatycznej wysyłki informacji prasowych do mediów i analiza czytelności. WhitePress daje także możliwość tworzenia infografik do tekstów oraz samych treści.

Polecane dla Ciebie

Ryzyka i pułapki kosztowe w czwartym kwartale – jak ich uniknąć

Intensywność końcówki roku sprawia, że drobne błędy w planowaniu czy niedociągnięcia w logistyce, które w innych kwartałach przeszłyby bez echa, w ostatnich miesiącach urastają do rangi strategicznych zagrożeń. Sukces na ostatniej prostej roku 2025 nie będzie zależał od umiejętności płynięcia z prądem wzmożonego popytu, lecz od zdolności do precyzyjnego nawigowania między szansą a ryzykiem. To […]

Czytaj dalej

Jak przygotować firmę na wzrost zamówień przedświątecznych – planowanie przepływów finansowych w czwartym kwartale

Czwarty kwartał w kalendarzu przedsiębiorcy to okres pełen paradoksów. Z jednej strony to apogeum rocznej sprzedaży, a z drugiej strony pole minowe, na którym nawet doświadczone firmy mogą stracić finansową stabilność. Sukces w tym kwartale nie jest mierzony wyłącznie rekordowymi przychodami, ale przede wszystkim zdolnością do odpowiedniego zarządzania przepływami pieniężnymi, które za tymi przychodami stoją. […]

Czytaj dalej

Dlaczego monitorowanie płatności to podstawa w biznesie?

Każdy polski przedsiębiorca zna to uczucie: produkt został dostarczony, usługa wykonana, a faktura wysłana. W idealnym świecie na tym kończyłaby się transakcja. Jednak w realiach polskiej gospodarki jest to często dopiero początek okresu niepewności – nerwowego oczekiwania na wpływ, który decyduje o zdolności firmy do opłacenia własnych zobowiązań. To nie jest odosobniony problem, lecz systemowa […]

Czytaj dalej