Sprzedaż na Instagramie bez sklepu internetowego?

Sprzedaż na Instagramie może być opłacalna

Jak rozpocząć sprzedaż na Instagramie? Przez ostatnie lata zaobserwować można znaczny wzrost zakupów online i to nie tylko poprzez sklepy internetowe czy serwisy e-commerce typu Allegro, AliExpress czy eBay.
Od niedawna korzystać można już z nowej platformy umożliwiającej sprzedaż w sieci. Mowa tu o nowej funkcji „Zakupy na Instagramie”.
Funkcja ta umożliwia konsumentom dokonywanie zakupów przy pomocy jedynie trzech kliknięć. Ten proces zakupowy jest na tyle prosty, że co miesiąc odbywa się blisko 130 milionów transakcji na Instagramie! Aż 70% wielbicieli zakupów zagląda na Instagram w poszukiwaniu potrzebnych im produktów.

Sprzedaż na Instagramie – jak sprzedawać swoje produkty?


Na wstępie warto nadmienić, że Instagram od 2012 roku jest własnością Facebooka. Jest to jednoznaczne z tym, że należy posiadać stronę biznesową na Facebooku oraz konto Business Instagram, aby móc sprzedawać swoje produkty na Instagramie.

Jak działa funkcja Zakupy na Instagramie?


Zakupy na Instagramie pozwalają firmom i markom e-commerce stworzyć swój sklep internetowy za pośrednictwem Instagrama.
Umożliwia to firmom oznaczanie swoich produktów w konkretnych postach, aby użytkownicy mogli bez problemu odkryć, co oferuje firma i w ostateczności w szybki sposób zakupić produkt.
Po kliknięciu w oznaczony na zdjęciu produkt z określonego posta, pojawia się oddzielne okienko zawierające szczegółowe informacje o danej ofercie.
Użytkownik może potem dodać ten produkt do koszyka, złożyć zamówienie, a później dalej przeglądać Instagram.
Podczas Zakupów na Instagramie można skorzystać również z opcji szukania produktu poprzez obraz. Jest to jeden z najnowszych trendów w marketingu cyfrowym.

Sprzedaż na Instagramie – które firmy mogą sprzedawać?


Aby firma mogła korzystać z funkcji Zakupy na Instagramie musi być zlokalizowana na obsługiwanych rynkach, sprzedawać towary fizyczne, działać zgodnie z wymaganymi zasadami handlowymi. Warunkiem jest także posiadanie konta na Instagramie skonfigurowanego jako konto firmowe. Jak już wspomnieliśmy konto na Instagramie powinno być połączone ze stroną na Facebooku.

Sprzedaż na Instagramie – jakich produktów nie można sprzedawać?


Przy korzystaniu z zakupów na Instagramie, należy przestrzegać zasad handlowych ustalonych przez Facebooka i Instagram. Zabroniona jest sprzedaż m.in.: wyrobów tytoniowych, broni, amunicji lub materiałów wybuchowych, zwierząt, alkoholu lub produktów medycznych czy zdrowotnych.

Jak skonfigurować funkcję Zakupy na Instagramie?


Jak rozpocząć sprzedaż na Instagramie? Najważniejsze to założyć konto na Instagramie i to w wersji Business oraz połączyć swój profil na Instagramie z Facebookiem. Następnie trzeba zarejestrować się w aplikacji Zakupy na Instagramie. Po dalszym wypełnieniu niezbędnych informacji należy przesłać swoje konto do weryfikacji. Odpowiedź dotycząca zatwierdzenia lub odrzucenia może zająć średnio kilka dni. Po zakończeniu konfiguracji konta można wreszcie oznaczać produkty w swoich postach i relacjach.

Sprawdzanie statystyk postów i artykułów


Karta Statystyki jest miejscem, w którym można zobaczyć informacje o statystykach swoich postów i artykułów. Te informacje pozwalają na dostosowanie strategii produktu na podstawie tego, z czym ludzie wchodzą w interakcje, klikają i co sprzedają.

Jakie korzyści daje korzystanie z funkcji Zakupy na Instagramie?

Codziennie aż 500 milionów osób korzysta z Instagrama. Stwarza to niesamowite możliwości dotarcia ze swoim produktem do ogromnej rzeszy potencjalnych klientów.
Dlatego na każdym etapie ścieżki zakupu bardzo prawdopodobne jest to, że klienci zapamiętają właśnie Twoją ofertę wybierając ją zamiast propozycji konkurencji.

Polecane dla Ciebie

Jak radzić sobie z zakłóceniami łańcucha dostaw

Zakłócenia w łańcuchu dostaw mają poważne skutki dla firm zajmujących się transportem i produkcją, bez względu na ich wielkość czy rodzaj działalności. Niezależnie od tego, czy problemy wynikają z pandemii, klęsk żywiołowych, zmian politycznych czy innych niespodziewanych wydarzeń, przedsiębiorstwa muszą być gotowe do szybkiego działania i modyfikacji swoich planów awaryjnych. Stabilny łańcuch dostaw jest kluczowym […]

Czytaj dalej

Zarządzanie flotą pojazdów – najlepsze praktyki i narzędzia

Zarządzanie flotą pojazdów to fundamentalny element sukcesu każdej firmy transportowej. Każda organizacja dąży do osiągnięcia celów takich jak optymalizacja procesów, utrzymanie wysokiego poziomu bezpieczeństwa oraz redukcja kosztów operacyjnych. Dobrze zarządzana flota to nie tylko niższe koszty, ale również wyższa jakość usług i satysfakcja klientów. Kluczowe strategie zarządzania flotą pojazdów Obecnie zarządzanie flotą koncentruje się na […]

Czytaj dalej

Wynajem samochodu na firmę – kilka praktycznych porad

Osoba prowadząca działalność gospodarczą, w ramach której rozlicza się używając podatkowej księgi przychodów i rozchodów musi pamiętać o obowiązku corocznego przeprowadzania remanentu, to znaczy sporządzania spisu z natury. Dotyczy to także sytuacji, jeżeli prowadzisz firmę usługową i nie masz towarów na sprzedaż. Wynajem długoterminowy kontra zakup pojazdu Posiadanie auta wiąże się z wieloma obowiązkami i […]

Czytaj dalej