Sprzedaż na Instagramie bez sklepu internetowego?

Sprzedaż na Instagramie może być opłacalna

Jak rozpocząć sprzedaż na Instagramie? Przez ostatnie lata zaobserwować można znaczny wzrost zakupów online i to nie tylko poprzez sklepy internetowe czy serwisy e-commerce typu Allegro, AliExpress czy eBay.
Od niedawna korzystać można już z nowej platformy umożliwiającej sprzedaż w sieci. Mowa tu o nowej funkcji „Zakupy na Instagramie”.
Funkcja ta umożliwia konsumentom dokonywanie zakupów przy pomocy jedynie trzech kliknięć. Ten proces zakupowy jest na tyle prosty, że co miesiąc odbywa się blisko 130 milionów transakcji na Instagramie! Aż 70% wielbicieli zakupów zagląda na Instagram w poszukiwaniu potrzebnych im produktów.

Sprzedaż na Instagramie – jak sprzedawać swoje produkty?


Na wstępie warto nadmienić, że Instagram od 2012 roku jest własnością Facebooka. Jest to jednoznaczne z tym, że należy posiadać stronę biznesową na Facebooku oraz konto Business Instagram, aby móc sprzedawać swoje produkty na Instagramie.

Jak działa funkcja Zakupy na Instagramie?


Zakupy na Instagramie pozwalają firmom i markom e-commerce stworzyć swój sklep internetowy za pośrednictwem Instagrama.
Umożliwia to firmom oznaczanie swoich produktów w konkretnych postach, aby użytkownicy mogli bez problemu odkryć, co oferuje firma i w ostateczności w szybki sposób zakupić produkt.
Po kliknięciu w oznaczony na zdjęciu produkt z określonego posta, pojawia się oddzielne okienko zawierające szczegółowe informacje o danej ofercie.
Użytkownik może potem dodać ten produkt do koszyka, złożyć zamówienie, a później dalej przeglądać Instagram.
Podczas Zakupów na Instagramie można skorzystać również z opcji szukania produktu poprzez obraz. Jest to jeden z najnowszych trendów w marketingu cyfrowym.

Sprzedaż na Instagramie – które firmy mogą sprzedawać?


Aby firma mogła korzystać z funkcji Zakupy na Instagramie musi być zlokalizowana na obsługiwanych rynkach, sprzedawać towary fizyczne, działać zgodnie z wymaganymi zasadami handlowymi. Warunkiem jest także posiadanie konta na Instagramie skonfigurowanego jako konto firmowe. Jak już wspomnieliśmy konto na Instagramie powinno być połączone ze stroną na Facebooku.

Sprzedaż na Instagramie – jakich produktów nie można sprzedawać?


Przy korzystaniu z zakupów na Instagramie, należy przestrzegać zasad handlowych ustalonych przez Facebooka i Instagram. Zabroniona jest sprzedaż m.in.: wyrobów tytoniowych, broni, amunicji lub materiałów wybuchowych, zwierząt, alkoholu lub produktów medycznych czy zdrowotnych.

Jak skonfigurować funkcję Zakupy na Instagramie?


Jak rozpocząć sprzedaż na Instagramie? Najważniejsze to założyć konto na Instagramie i to w wersji Business oraz połączyć swój profil na Instagramie z Facebookiem. Następnie trzeba zarejestrować się w aplikacji Zakupy na Instagramie. Po dalszym wypełnieniu niezbędnych informacji należy przesłać swoje konto do weryfikacji. Odpowiedź dotycząca zatwierdzenia lub odrzucenia może zająć średnio kilka dni. Po zakończeniu konfiguracji konta można wreszcie oznaczać produkty w swoich postach i relacjach.

Sprawdzanie statystyk postów i artykułów


Karta Statystyki jest miejscem, w którym można zobaczyć informacje o statystykach swoich postów i artykułów. Te informacje pozwalają na dostosowanie strategii produktu na podstawie tego, z czym ludzie wchodzą w interakcje, klikają i co sprzedają.

Jakie korzyści daje korzystanie z funkcji Zakupy na Instagramie?

Codziennie aż 500 milionów osób korzysta z Instagrama. Stwarza to niesamowite możliwości dotarcia ze swoim produktem do ogromnej rzeszy potencjalnych klientów.
Dlatego na każdym etapie ścieżki zakupu bardzo prawdopodobne jest to, że klienci zapamiętają właśnie Twoją ofertę wybierając ją zamiast propozycji konkurencji.

Polecane dla Ciebie

Faktoring bez papierów. Jak digitalizacja, automatyzacja i AI upraszcza finansowanie B2B?

Jeszcze kilka lat temu proces uzyskania finansowania faktury przypominał biurokratyczny tor przeszkód. Przedsiębiorca musiał kopiować dokumenty, wysyłać je kurierem, czekać na fizyczną weryfikację pieczątek i podpisów, a następnie z niepokojem wypatrywać decyzji analityka, który ręcznie wprowadzał dane do systemu. Dziś ten obraz odchodzi do lamusa, zastępowany przez rzeczywistość „paperless”, w której pieniądz podąża za fakturą […]

Czytaj dalej

ESG: jak banki i instytucje faktoringowe oceniają firmy przez pryzmat ESG?

Jeszcze dekadę temu terminologia związana z czynnikami środowiskowymi, społecznymi i ładem korporacyjnym, znana szerzej pod akronimem ESG, była domeną działów marketingu i CSR, a w raportach rocznych zajmowała miejsce barwnych ciekawostek. Rok 2025 ostatecznie zamknął ten rozdział, przenosząc problematykę zrównoważonego rozwoju z broszur wizerunkowych wprost do departamentów ryzyka kredytowego. Dla polskich przedsiębiorców nastała nowa rzeczywistość, […]

Czytaj dalej

Wzrost inwestycji publicznych – okazja dla budownictwa i TSL

Rok 2025 zapisze się w polskiej gospodarce jako początek bezprecedensowego cyklu inwestycyjnego. Po okresie przejściowym i fazie odblokowania funduszy, przedsiębiorcy stają w obliczu sytuacji, którą analitycy określają mianem perfekcyjnej burzy dla sektora publicznych zamówień. Nie mamy już do czynienia z pojedynczym strumieniem finansowania, ale z potężną kumulacją dwóch największych wehikułów finansowych: nowej perspektywy polityki spójności […]

Czytaj dalej