Czym jest social gifting? – crowdfunding i prezenty online

Social gifting – innowacyjna aplikacja dla e-commerce

Social gifting to potrzeba społecznego obdarowywania. Nabiera ona wciąż na znaczeniu wśród internetowych użytkowników. Dlaczego warto praktykować nową modę social giftingu?

Pewnie nie raz zdarzyło Wam się zapomnieć o urodzinach bliskiej nam osoby i w ostatniej chwili kupowaliście prezent. Takie sytuacje przydarzają się każdemu z nas. Aby temu zapobiec powstał trend social gifting, który umożliwia przekazywanie bonów prezentowych znajomym za pośrednictwem sieci.

Czym jest i jak się kreuje ten trend?
Social Gifting to ciekawa forma marketingu

Social gifting to nic innego jak wręczanie prezentów przez Internet. Dla jednych to symboliczne obdarowywanie, a dla innych kolejna usługa, która powstała w wyniku prężnie rozwijającej się technologii oraz sprzedaży produktów w sieci. Jego celem jest szybkie zrealizowanie prezentu. Zarówno kupujący jak i obdarowywany nie musi wychodzić z domu, aby zrealizować bon.
Wspomniane bony oraz karty podarunkowe stanowią największą grupę prezentów w social giftingu. Są one nie tylko prezentem idealnym dla każdego, lecz także wyjątkowo przydatnym. Taki bon można uzyskać od różnych marek w zależności od potrzeb i możliwości.
Najpopularniejszym serwisem na świecie obsługującym social gifting jest Wrapp.com. Jednak nie jest to jedyna, znana platforma, na której zastosowano takie rozwiązania. Warto wspomnieć również o niedawno uruchomionej usłudze Facebook Gifts, szwedzkim Wrappie czy polskim Bonbonierze.

Co może być e-prezentem?
Za pośrednictwem Bonboniera można obdarować znajomych książkami, płytami, grami komputerowymi czy audiobookami. Oczywiście, w serwisie nie brak słodyczy. Jak podkreślają twórcy aplikacji – z dnia na dzień oferta Bonboniera będzie się powiększać, gdyż prowadzone są rozmowy z właścicielami wielu sklepów z całej Polski.
Jak wykorzystać social gifting w swoim biznesie?
Social gifting dopiero raczkuje na polskim rynku. Decydując się na jego usługi masz pewność, że tworzysz coś nowego, innowacyjnego, co może przyciągnąć uwagę i ciekawość Twoich klientów. Aby wykorzystać social gifting należy zainwestować w osobistą platformę lub skorzystać z gotowych rozwiązań.

Jak wejść we współpracę z serwisami social giftingu?
Być może posiadasz firmę i zastanawiasz się jak wejść we współpracę z aplikacjami oferującymi social gifting. To nic trudnego, a przede wszystkim nic co wymaga dodatkowych inwestycji. W przypadku wspomnianego Bonboniera wystarczy zgłosić propozycję nawiązania współpracy wysyłając maila. Jeżeli Twoja firma spełni wszelkie kryteria, wówczas zostanie zawarta umowa między przedstawicielami.

Jakie rodzaje social giftingu powstały?
Inną formą giftingu jest crowdfunding. Ideą tego zjawiska jest zbiórka pieniędzy. W ten sposób nie wręczamy jubilatowi konkretnego bonu do wykorzystania w danym sklepie, lecz większą kwotę, którą może wykorzystać lub przeznaczyć je na szczytny cel, np. akcję charytatywną lub wycieczkę. Crowdfunding pozwala spełniać nawet największe marzenia.
Coraz więcej zakupów wykonujemy za pomocą Internetu, przez to social gifting jest łatwy w realizacji, pozwala zaoszczędzić czas, dzięki czemu jego popularność rośnie i nie zapowiada się jakby ta popularność miała zwolnić tempa.

Jaki serwis social giftingowy jest najbardziej popularny i dlaczego?
Wrapp to najbardziej popularny serwis giftingowy. Może się on pochwalić ponad 7,4 milionami przesłanych e-prezentów. Jego popularność urosła znacznie szybciej niż było to w przypadku Pintersta, czy Twittera. Co zadecydowało o jego popularności? Wrapp to jedyny tego typu serwis, który działa na tej płaszczyźnie w USA. Poza tym za jego popularnością przemawia prostota i to, że użytkownicy nie muszą za nic płacić. Aplikacja oferuje nam większość usług za darmo, dzięki czemu jako użytkownicy czujemy się bezpiecznie. To są właśnie te szczegóły, które zadecydowały o popularności tego serwisu. Nikt wcześniej nie wpadł na tego typu pomysł.
Aktualnie Wrapp działa na terenie USA oraz Szwecji. Mówi się o tym, że zostanie wprowadzony jeszcze w Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii, a nawet w Polsce!

Polecane dla Ciebie

Co oznaczają skróty – CEO, CFO, CSO?

Czasem na czyjejś wizytówce tuż pod nazwiskiem reprezentowanej osoby widnieje dopisek „CEO”, i można się zastanawiać, co to oznacza. Albo na profilu społecznościowym znajomego sprzed lat widnieje w rubryce „zatrudnienie” stanowisko „CMO”. Wyjaśniamy, co oznaczają takie skróty, jak CEO, CFO, CIO, CSO czy CMO.Nowe nazwy stanowisk w miejscach pracyTrzyliterowe skróty takie jak CEO, CFO czy […]

Czytaj dalej

Jak sprawdzić, czy jestem w BIK?

Może się zdarzyć, że w sytuacji, gdy będziemy chcieli wziąć kredyt okaże się, że przeszkodą do tego jest nasza negatywna historia kredytowa. Dlatego warto sprawdzić, jakie dane na nasz temat są gromadzone w Biurze Informacji Kredytowej. Oto kilka podpowiedzi, jak to zrobić. .BIK – JAK SPRAWDZIĆ?W Biurze Informacji Kredytowej znaleźć można informacje na temat osób […]

Czytaj dalej

5 sposobów na skuteczny cashflow w firmie?

Każdy przedsiębiorca prowadząc biznes, wie, jak bardzo ważna jest płynność finansowa. Terminowe regulowanie swoich zobowiązań pozwala zyskać zaufanie w oczach kontrahentów oraz własny spokój. Planowanie i kontrolowanie płynności finansowej przedsiębiorstwa pozwala na lepsze wykorzystanie posiadanych środków, a także może zwiększyć wypracowany zysk.Cashflow w firmie – jak to robić?Płynność przepływów finansowych uzależniona jest od dwóch rzeczy […]

Czytaj dalej