Osoby prowadzące biznes często muszą mierzyć się z różnymi problemami związanymi ze znanym tematem, jakim jest finansowanie faktur. Niestety może to mieć bezpośredni wpływ na kondycję firmy, jej płynność finansową, a także cashflow. Aktualna sytuacja epidemiczna niestety negatywnie wpływa na terminowe regulowanie należności, a już wcześniej zdarzało się, że kontrahenci bardzo często zwlekali do ostatniego […]
Czytaj dalejCzy warto być VATowcem? Wady i zalety
Osoby zakładające firmę często zastanawiają się, czy warto być VATowcem? A może bardziej opłaca się prowadzić działalność nie rozliczając podatku VAT? Niewątpliwie każdy przedsiębiorca musi płacić podatki. Poza wyborem sposobu rozliczania podatku dochodowego (np. ryczałt, podatek według skali podatkowej, czy liniowy) istnieje jeszcze możliwość wyboru, czy będzie się podatnikiem VAT (tzw. podatnik VAT czynnego), czy […]
Czytaj dalejJak otworzyć firmę w czasie spowolnienia?
Czy okres kryzysu jest dobrym czasem, żeby otworzyć firmę? Który z nich jest najbardziej opłacalny? Co przyniesie dochód po kryzysie? To najczęściej zadawane pytania w ostatnim czasie. Pandemia koronawirusa znacząco wpłynęła na biznes. Zatrzymanie gospodarki wiosną, a teraz ograniczenia działalności wielu branż są dużym utrudnieniem dla przedsiębiorców. Zadają pytania, w jaki sposób prowadzić biznes w […]
Czytaj dalejUważajcie na “wakacje kredytowe”
Ile kosztują „wakacje kredytowe”? W obliczu pandemii koronawirusa, spowolnienia gospodarczego i ryzyka problemów finansowych niemal wszystkie polskie banki zaoferowały swoim klientom tzw. wakacje kredytowe. Mowa jest tu o czasowym odroczeniu spłaty kredytu, najczęściej w okresie od 3 do 6 miesięcy. Ma to odciążyć domowe budżety w tym trudnym czasie. Dodatkowo, banki zgodnie podają, że nie […]
Czytaj dalejJedna transakcja, a większe zyski
Marzeniem każdej firmy jest osiągnąć większe zyski, bez większego nakładu pracy. Aby zwiększyć dochody często zdobywa się nowych klientów. Tymczasem o wiele prostsze, tańsze, szybsze i efektywniejsze jest inne rozwiązanie – zachęcić klienta, by wydał więcej pieniędzy. Można to zrobić na 3 sposoby. Większe zyski – Up-selling Pierwsza metoda polega na zwiększeniu efektywności sprzedaży. Up-selling […]
Czytaj dalejNa czym polega zasada 50/30/20?
Wiele osób ma problemy z organizacją domowego budżetu. Często żyją od wypłaty do wypłaty. Zmienić to może prosta zasada efektywnego oszczędzania pieniędzy.Osoba rozpoczynająca oszczędzanie pieniędzy, zadaje sobie pytanie: „ile powinno się oszczędzać?”. Znaleźć można wiele teorii na ten temat. Jednak niewiele z nich daje proste i skuteczne rozwiązania. Niektórzy tworzą skomplikowane wyliczenia, arkusze do budżetowania […]
Czytaj dalejCzas na wystawienie faktury – ile mamy dni na wystawienie faktury?
Odgórnie ustalony termin na wystawienie faktury VAT przypada na 15 dzień każdego miesiąca (następującego po miesiącu wykonania danej usługi lub dostarczenia towaru). Jednak od tej reguły są także przewidziane wyjątki w postaci:do 30 dnia od dnia wykonania usługi: w przypadku usług budowlanych i budowlano-montażowych,do 60 dnia od dnia dostarczenia towaru: w przypadku drukowanych książek (z […]
Czytaj dalejPieniądze w skarpecie – czy warto trzymać pieniądze w domu?
Czy warto trzymać pieniądze „w skarpecie”? Próbując podsumować to co działo się na rynkach finansowych w ostatnich miesiącach epidemii można zauważyć, że szczególnie marzec przejdzie do historii. Wielu inwestorów sprzedało swoje walory, a rynki utraciły około 30%. Chwilę później wielu z nich zaczęło inwestować, przez co rynki zaczęły gwałtownie rosnąć. Oprócz ruchów na giełdzie zauważyć […]
Czytaj dalejCash Flow – przepływy pieniężne z działalności operacyjnej, finansowej i inwestycyjnej
Cash flow jest jednym z elementów sprawozdania finansowego czyli dokumentu z przepływu środków pieniężnych lub z przepływów finansowych. Stwarza on możliwość szybkiej oceny potencjału przedsiębiorstwa i jego kondycji. Innymi słowy jest to dokument podsumowujący przepływ środków pieniężnych w danej firmie ukazujący źródła tych środków oraz sposoby ich wykorzystania. Cash flow prezentuje dane pozwalające ocenić stopień płynności […]
Czytaj dalejContent marketing – 10 narzędzi, które ułatwią Ci życie
Content marketing wykorzystywany przez firmy jest niezbędną częścią każdej strategii biznesowej obejmującej promocję firmy oraz budowanie relacji z klientami. W tym szerokim zagadnieniu zawierają się m.in. informacje do mediów, treści na stronę internetową i kanały społecznościowe, blogi, ulotki, broszury a nawet opakowania produktów. Dzięki coraz większemu rozwojowi technologii powstają ciekawe narzędzia, które warto mieć w […]
Czytaj dalej